Wednesday, 7 September 2011

Siapakah Cinta Dihati Ini

EPISOD 2













'Hish Fika ni.... Aku mane de apa-apa perasaan kat dia.Cuma teman je. Yang dia nak tau sangat apasal?  Tapi kadang-kadang tu apa yang Fika cakap ada betulnya.Dalam hati au dapat merasakan kalau dia tu mempunyai perasaan terhadapku.Tapi yang peliknya, aku sendiri langsung tidak ada apa-apa perasaan kat dia.Kenapa eh?Ermm, entahlah malas nak fikir.Sambung novel lagi bagus...

  Sedang aku menulis novel, tiba-tiba telefonku berdering dengan nada dering "Saat Terakhir".Aku melihat di skrin telefonku.Ternyata Fika yang menelefonku.

"Ring,ring"

 "Helo, Fika.Apa kamu mau telefon aku? Mau ketemu aku?" Saja aku berbahasa indon..

 "Helo, eh makcik sape pula yang angkat telefon ni?Bukan main comel lagi suara ye." Gurau Fika.

 "Aisemen,ni Alialah.Kau nak apa call aku malam-malam ni?Nak usik aku lagi?" marahku.

 "Alah Alia, mane de. Aku cuma nak tanye je kau tengah buat apa?Sibuk tak?"

 "Aku tengah tulis novel aku ni. Aku peninglah, susah betul nak cari watak lelaki dalam novel aku ni.Nak buat macam mane.Yang kau ni, tengah buat apa?"soalku.

 "Takde pape, aku lagi layan fb je.Bosan kat rumah.Alia, aku der hal nak cakap ngan kau ni.."

 "Hal apa?"tanyeku.

 "Macam ni, lepas final exam nanti, kitaorang cadang nak holiday kat Brisbane.Saje nak release tension.Kau nak ikut tak?"

Pages

YouTube Blog

Nukilan dari insan yang jahil